Ексклюзиви
вівторок, 11 грудня 2012 16:29

Генетики заявили, що цигани походять з Індії

Автор: Фото: uk.wikipedia.org
  Франтішек Краткий. Галицькі цигани (1895)

Найбільша в Європі група національних меншин - цигани - вийшла з північної Індії 1500 років тому, стверджують генетики.

У середні віки вважалося, що цигани (рома) прийшли з Єгипту. Цю казку деякі з них розповідають досі, вважаючи себе нащадками древніх єгиптян.

Незважаючи на розквіт генетики і активне вивчення коренів всіх європейських народів, у тому числі євреїв, дотепер 11 млн циган загалом лишалися осторонь. Виправити помилку вирішили Давид Комаса з Інституту еволюційної біології Університету Пумпеу Фабра (Іспанія) і його колеги.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Завоювання ацтеків реконструювали на рівні ДНК

Лінгвістичні дослідження і невеликі генетичні студії вже дали зрозуміти, що цигани споріднені з індусами. Для підтвердження цієї ідеї і виявлення додаткових деталей міграції вчені порівняли сегменти всієї ДНК 13 груп циган та представників інших народів. Вперше циганський геном піддався розгляду цілком.

З'ясувалося, що предки сучасних циган вийшли з північної Індії одномоментно. Діставшись до Балкан, приблизно за 900 років вони поширилися по всій Європі.

За сотні років, які минули з того часу, цигани то схрещувалися з європейськими популяціями, то піддавалися анафемі. У роки Голокосту, за оцінками, було вбито від 200 тисяч до півтора мільйонів циганів. Потім вони піддавалися насильницькій асиміляції в комуністичних країнах (це часто означало стерилізацію).

Надалі пан Комаса планує розширити аналіз, включивши в нього більше циганських груп, а також більше індійських популяцій з регіону, де жили предки цього народу.

Результати дослідження опубліковані в журналі Current Biology.

Зараз ви читаєте новину «Генетики заявили, що цигани походять з Індії». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua