вівторок, 26 січня 2016 15:07

"БЕЛГІПС" вийшов на ринок України

"БЕЛГІПС" вийшов на ринок України

ВАТ "БЕЛГІПС" почав поставки гіпсокартону нового покоління на зовнішні ринки, першим з яких стала Україна. Про перспективи "БЕЛГІПСу" на українському ринку будматеріалів, зростаючу конкуренціц та просування продукції в Україні та Білорусі розповів директор білоруського підприємства Станіслав Бабицький.

- Станіслав Едуардович, географічно ринок України – перспективний напрямок для поставок гіпсокартону і сухих будівельних сумішей. З іншого боку, нестабільна економічна ситуація і зниження рівня платоспроможності негативно впливає на попит на багато груп товарів. У зв'язку з цим наскільки перспективним є ринок України для "БЕЛГІПСа" з точки зору очікуваних обсягів споживання, зокрема, гіпсокартону, враховуючи, що компанія збільшила свої потужності до 10 млн кв. метрів у рік?

- Ми враховуємо економічну і політичну ситуацію в Україні. Тим не менш, розраховуємо, що ринок будівельних матеріалів, і, зокрема, гіпсокартону, буде активно розвиватися. Населення України 40 мільйонів чоловік. При обсязі споживання навіть 1,5 кв. м. гіпсокартонних листів на душу населення ми отримуємо потенційний попит в обсязі 60 млн кв. метрів на рік.

- Але там вже присутні інші гравці, які зацікавлені розподілити ці обсяги між собою. Наскільки висока конкуренція на українському ринку?

- В Україні є родовища гіпсового каменю. Тобто внутрішні виробники мають можливість працювати на власній сировині. Сам ринок дещо монополізований. Основним гравцем на ринку гіпсокартону та сухих будівельних сумішей є німецький виробник. Крім того, на ринку присутні імпортери з різних країн. До речі, ринок у певному сенсі парадоксальний. Ціни на енергоносії на ринку України значно вище, ніж у Білорусі, але при цьому ціни на кінцевий продукт – гіпсокартон, сухі будівельні суміші – нижче, ніж у Білорусі чи Росії.

- Які у "БЕЛГІПСа" є конкурентні переваги перед іншими гравцями, які дозволяють частково переорієнтувати попит на користь білоруської продукції?

- При появі на ринку нового товару завжди з'являються гравці, які готові його пробувати. І український ринок позитивно сприйняв появу альтернативи у вигляді продукції "БЕЛГІПСа". Завдяки проведеній модернізації вироблений нами гіпсокартон відповідає кращим світовим аналогам, а це важливий фактор у конкурентній боротьбі. Крім того, сформований імідж білоруських товарів також дозволяє "БЕЛГІПСу" розраховувати на зростання інтересу з боку потенційних покупців в Україні.

- Який обсяг продукції "БЕЛГІПС" вже поставив на ринок України? Які плани щодо постачання на 2016 рік?

- На кінець 2015 року на український ринок було відвантажено близько 15 вагонів з гіпсокартоном. Також ми почали поставки сухих будівельних сумішей. У поточному році ми плануємо поставити в Україну близько 5 млн кв. метрів гіпсокартонних листів і понад 15 тис. тонн сухих будівельних сумішей.

- Хто основні замовники "БЕЛГІПСа" в Україні?

- Щодо поставок компанія працює в двох напрямках. Частина продукції постачається у великі торговельні мережі, частина – безпосередньо будівельним компаніям. Розраховуємо, що за обома напрямками обсяги відвантаженої продукції будуть зростати. Проведення ремонтів, введення в експлуатацію будівель і споруд з використанням матеріалів на основі гіпсу – одна з поточних тенденцій в будівельній галузі. При менших витратах, скорочуються терміни проведення ремонтів та будівництва об'єктів.

- У поточному році у реальному секторі загострилася проблема неплатежів. У числі боржників білоруських суб'єктів господарювання фігурували як місцеві компанії, так і зарубіжні. У найбільш вигідному становищі опинилися компанії, які працювали за передоплатою. На яких умовах "БЕЛГІПС" поставляє продукцію на ринок України?

- "БЕЛГІПС" не працює по передоплаті. Поставки здійснюються з відстрочкою платежу і проблем з оплатою ми не бачимо. До того ж сьогодні працює система повернення боргів, суди. Якщо компанія не змогла вчасно забезпечити надходження товару або валютної виручки, можуть бути застосовані жорсткі заходи на рівні Торгово-промислової палати України. У разі порушень підприємству можуть заблокувати можливість здійснювати експортні поставки.

- Одним із чинників впливу на фінансові показники та діяльність компаній-експортерів є валютні ризики і курсові різниці. Цього року валютні ризики помітно зросли. Наскільки серйозно може вплинути на попит на білоруську продукцію в Україні можливе послаблення російського рубля в 2016 році, враховуючи присутність на цьому ринку російських імпортерів?

- Російська продукція підвищить свою конкурентоспроможність по ціновому діапазону в Україні. Але це буде актуально і для білоруського ринку. На початку цього року після істотного ослаблення російського рубля до долара і євро на білоруському ринку у великих обсягах з'явилася дешева продукція з Росії. І якщо російський рубль продовжить падати, буде посилюватися конкуренція на ринку будматеріалів.

- Прогнозувалося, що в поточному році ємність білоруського ринку гіпсокартону знизиться на 12,5-17,0% до 10,0 млн. кв. метрів. Чи справдилися ці прогнози?

- Падіння буде ще більшим. У цьому році обсяг споживання гіпсокартону складе близько 8-8,5 млн кв. метрів. Це на 40% менше максимального обсягу внутрішнього ринку, який досягав 12-12,6 млн кв. метрів. Основні причини падіння ринку – зниження рівня платоспроможності та скорочення кількості реалізованих будівельних проектів.

- Скільки гіпсокартону та сухих будівельних сумішей "БЕЛГІПС" поставив на внутрішній ринок в 2015 році?

- Білоруський ринок в поточному році в місяць споживав 800-850 тис. кв. метрів гіпсокартону, в сезон – до 1 млн. Максимальні обсяги відвантажень гіпсокатрону нашого виробництва в поточному році становлять близько 450 тис. кв. метрів в місяць. Обсяги поставок сухих будівельних сумішей поки невеликі – близько 1 тис. тонн в місяць. Але ми тільки починаємо активно розвивати цей напрямок.

- Як змінилася ринкова частка "БЕЛГИПСа" у 2015 році?

- В 2014-му році більше 50% білоруського ринку займали виробники Польщі та Німеччини. До речі, ще п'ять років тому частка німецької компанії становила близько 85%. Після введення обмежень на ввезення будматеріалів польський товар фактично перестав потрапляти на внутрішній ринок. У той же час активізувалися поставки з Росії. Що стосується "БЕЛГІПСа", то частка компанії на внутрішньому ринку гіпсокартону зросла до 40%.

- Значна частина продукції реалізується через роздрібні мережі. Є необхідність "БЕЛГІПСу" активізувати роботу цього каналу збуту?

- Взаємодію з роздробом є куди покращувати. На сьогодні мережеві гравці диктують умови щодо присутності різних брендів. І не так просто потрапити на полиці. Мережі виставляють жорсткі умови щодо поставок, аж до часу, коли продукція повинна надходити, щоб не було збоїв. І ми готові виконувати такі умови. Крім того, "БЕЛГІПС" для просування своєї продукції планує активніше використовувати демонстраційні автомобілі і проведення у торговельних об'єктах майстер-класів для споживачів по використанню гіпсокартону, сухих будівельних сумішей, їх переваг. Можливо, поширимо таку практику і в Україні.

Зараз ви читаєте новину «"БЕЛГІПС" вийшов на ринок України». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

2

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 8642
Голосування На яку допомогу від Європи та світу Україні варто розраховувати після війни?
  • Польща обіцяє "план Маршалла" - велику програму фінансової підтримки
  • Списання всіх боргів за зовнішніми кредитами
  • Всі кошти від конфіскації майна та ресурсів РФ у світі
  • Допомоги не буде. Обмежаться підтримкою біженців
  • Мені байдуже
Переглянути