пʼятниця, 31 жовтня 2014 07:45

"Серьога на око визначав, скільки з кого брати"
2

Фото: ПІДГОТУВАВ ВОЛОДИМИР МУКАН
Дані: Міжнародна федерація захисту прав водіїв

— Другий раз обдурили на СТО. У машині підтікав антифриз, датчик не показував температуру. Слюсар сказав, треба міняти помпу. Я лишив авто. Увечері заплатив за все 900 гривень. За тиждень побачив, що поставили хомутик на шланг, помпу не міняли. Це коштує максимум гривень 150, — каже киянин 32-річний Богдан Компанієць.

Має 4-річну "Деу Нексію". Змінив сім автомайстерень.

— Дурять скрізь, — переконує. — Спочатку їздив на офіційне СТО. Потім не схотів переплачувати за вигадані роботи: змащування дверних петель, контроль рівня рідин, перевірку пасків безпеки, регулювання тиску шин. Почав їздити в майстерню навпроти будинку. Там мені поставили беушні гальмівні колодки, а здерли, як за нові. Поїхав у крупний автосервіс. Через підвищену напругу в машині перегоряли лампочки. Майстри сказали купити за 1200 гривень новий генератор, а насправді треба було поміняти діодний міст за 80.

Зараз Богдан сам міняє фільтри й оливу.

— Якщо щось ламається, їду на СТО. Об'їжджаю мінімум дві-три, дивлюсь, як що роблять. Раз заїжджаю, а в боксі ремонтують новесеньку "Тойоту Короллу". Слюсар з цигаркою прокачує гальма, кузов стоїть на цеглинах, брудний ключ лежить у чистенькому багажнику. Розвернувся, навіть не говорив.

В автомайстернях найчастіше дурять жінок і необізнаних у технічних моментах чоловіків, каже власник блогу "Автоправда" 36-річний Тарас Корольов. Він за кермом 18 років, змінив понад 10 автівок.

— В офіційних сервісах у список включають непотрібні роботи, — пояснює. — Власників "­Рейндж Роверів" змушують оплачувати змащення сайлентблоків. Вони скриплять, але то вина виробника, їх мають змащувати безкоштовно. За регулювання фар платять навіть ті водії, чиї машини мають автоматичне регулювання. Слюсарі зливають з двигуна не всю оливу, а беруть за повну заміну. Мало хто знає, що з автоматичної коробки передач неможливо злити всю оливу. Там лишається два літри.

— Масові розводи почались у 2006–2007 роках, — каже черкасець 29-річний Олексій Кошилець, колишній автослюсар. — Люди понабирали машин у кредит, їздили на дорогі офіційні сервіси. Як бахнула криза, всі поїхали в гаражні СТО. У нас роботи дешевші, але ми наварювали на іншому.

Запевняє, що найбільше автомайстерня заробляє на ремонті ходової частини.

— Шеф Серьога на око визначав, скільки з кого і за що брати. Побачив на машині покоцані колісні диски — розвів на заміну втулок стабілізатора. Власники "Шевроле", "Шкод" і "Мітсубісі" заплатять гривень 300 і не побачать, що їх не міняли. Можна ще поміняти справні стійки чи сайлентблоки. Власників "Таврій" і "Жигулів" розводять на заміну паливного фільтра й жиклерів, а насправді лише регулюють карбюратор. Власників "Ніссана Альмери", "Рено Кенгу", "Сітроен Берлінго" — на заміну гальмівних шлангів передніх коліс. У таких машинах вони завжди потріскані, але справні. Побризкав "ведешкою" — і все. А взяв за нові шланги, заміну, нову гальмівну рідину, прокачку. Як заїжджає "Кіа", "Рено" чи "Сітроен", можна сміливо завищувати ціну. Мовляв, авто якісне, дороге. Власник погодиться, переплатить. Ще й хизуватиметься перед друзями, яка крута в нього машина.

Під час ремонту майстри телефонують власникові, кажуть, знайшли ще неполадку.

— Одному дзвонимо, кажемо, треба регулювати клапана, бо стукане двигун. Зразу дав добро, ціну навіть не питав. Звісно, ми їх не чіпали. Власника, який не відходить від машини, теж дурили. Підкручували гайки ступиць коліс, опори. За все брали гроші. Найпаскудніші клієнти — перекупи. Просять поставити беушні запчастини, недоплачують, придираються за якісь подряпини. Один так дістав, що оббризкали йому зсередини дверні карти і сидіння яєчним білком. За кілька тижнів все те засмерділося, він купив нові.

184 гривні коштує година ремонту автомобілів "ЗАЗ Сенс", "ЗАЗ Ланос", "ЗАЗ Форца", "ЗАЗ Віда" в офіційному сервісному центрі. Година ремонту "Мерседес-Бенц" — 480 грн.

Зараз ви читаєте новину «"Серьога на око визначав, скільки з кого брати"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 35413
Голосування Які умови миру і зупинення війни для вас прийнятні
  • Відмова від Донбасу, але вивід військ РФ з усіх інших територій
  • Замороження питання Криму на 10-15 років
  • Відмова від Криму і Донбасу за умови надання гарантій безпеки від Заходу щодо всіх інших територій
  • Зупинка війни по нинішній лінії фронту
  • Лише повне відведення військ РФ до кордонів 1991-го
  • Ваш варіант
Переглянути