Ексклюзиви
вівторок, 19 травня 2015 06:05

"На бензинове авто вже не перейду. Дуже дорого"

Автор: фото: Володимир МУКАН
  На автозаправці в Києві чоловік безкоштовно заряджає електромобіль ”Мітцубісі”. Зарядити акумулятори на пробіг 30–50 кілометрів можна за годину
На автозаправці в Києві чоловік безкоштовно заряджає електромобіль ”Мітцубісі”. Зарядити акумулятори на пробіг 30–50 кілометрів можна за годину

— Поставив у гаражі 3-тарифний лічильник. Заряджаю електромобіль уночі, коли енергія дешевша, — розповідає киянин 34-річний Олександр Грєбєннік. Їздить рік електромобілем "Ніссан Ліф". Доти користувався позашляховиком "Порше Кайєн". — Наїздив 30 тисяч кілометрів. На бензинове авто вже не перейду. Дуже дорого та й відчуття від їзди гірші. В електромобілі потужність двигуна краще відчувається.

"Ніссан Ліф" коштує $23 тис. На одному заряді машина проїжджає в середньому 180 км.

— Якщо посилено користуватися пічкою чи кондиціонером, запас ходу зменшується до 130 кілометрів. Також кілометраж зменшує висока швидкість та раптові маневри. Тому я змінив стиль їзди. Раніше любив різко розганятися, часто перелаштовуватися з ряду в ряд, їздити на високій швидкості. Це все розряджає акумулятори. Електромобілем бажано їздити плавно, часто рухатися накатом. Коли бачу, що за квартал миготить зелене світло світлофора, приймаю ногу з газу і машина просто котиться. Взимку заряд батареї зменшується на ­10–13 відсотків. Авто обладнане системою підігріву. Це спеціальна рідина, що циркулює біля акумуляторів і не дає їм охолонути. На відміну від бензинової машини, цю не треба прогрівати. Запустив двигун — і зразу поїхав. Технічне обслуговування проходжу на офіційному СТО "Ніссан". Заощаджую на цьому щороку від 3,5 до 5 тисяч гривень. Перевіряю тільки ходову частину й гальмівну систему. Заряджати електромобіль можна вдома від розетки 220 вольт. Вона дає силу струму 12–16 ампер. Машині треба 6–7 годин, щоб повністю зарядитися. На заправках "Окко" є зарядні пристрої на 24 ампери, заряджають акумулятори за 4 години. В Європі популярні пристрої — суперчайджери. Вони заповнюють батарею на 80 відсотків за 20 хвилин.

Олександр їздить машиною переважно по ­Києву.

— Бензиновий автомобіль такого класу їсть 6–7 літрів на 100 кілометрів. З електромобілем я витрачаю близько 200 гривень на місяць. Часто заряджаю безкоштовно акумулятори на заправках. За рік жодного разу не було проблем. У багажнику вожу подовжувач. Часто їжджу в Бровари, Ірпінь та інші міста-супутники Києва. Там немає зарядних станцій, але повно звичайних заправок. На кожній є виведена надвір розетка. Або зупиняюся біля найближчого кафе.

Львів'янин 31-річний Назар Шимоне-Давида придбав американський електромобіль "Тесла Модель С" також рік тому. Таке авто має найдовший запас ходу з усіх електромобілів — ­490–506 км.

— Машину купив у Нідерландах, приїхав нею до Львова, — розповідає Назар. — Відчуття від керування не порівняти з бензиновим авто. Акумулятори розміщені в підлозі, "Тесла" має інший центр ваги. Вона стійкіша на поворотах і краще керована. Розганяється до 100 кілометрів на годину за 4 секунди і при цьому звуку двигуна не чутно.

Мені вдалося проїхати на одному заряді 565 кілометрів зі Львова до Києва. Правда, щоб заощаджувати енергію, їхав 60–70 кілометрів на годину. Якби гнав 100–110, запасу вистачило б на 450–490 кілометрів. З'їздити в Одесу — теж не проблема. Як і в інших електромобілях, у "Тесли" треба слідкувати тільки за станом ходової. Її можуть ремонтувати в будь-якій автомайстерні. А от планове техобслуговування потрібно проходити в Австрії, щоб не втратити гарантію. Бо в Україні представництва "Тесли" немає. Це коштує 200 євро. Для порівняння, обслуговування бензинового авто такого класу, — "Мерседеса" чи "Ауді" обійдеться в 400 євро.

39 електромобілів зареєстрували в Україні 2014-го. Гібридних машин — 974. За останні сім років продали близько 300 електромобілів. Кількість зарядних станцій збільшилася до 40. Всі — на заправках. Заряджають електромобілі безкоштовно.

218 тисяч гривень коштує найдешевший електромобіль "Єва-4". Його ви­робля­ють у Китаї. Машина має запас ходу 80–100 км. Найдорожчим електромобілем є американська "Тесла Модель С". Коштує 2,7 млн грн.

У графі "тип пального" ставлять літеру "Е"

Від 2011 року електромобілі в Україні можна зареєструвати. Для цього потрібно ­отримати в автосалоні акт купівлі-продажу й транзитні номери. Поїхати у МРЕО й поставити машину на облік. Техпаспорт електромобіля такий самий, як і для машини з двигуном внутрішнього згоряння. Але у графі "тип пального" ставлять літеру "Е". Навпроти напису "об'єм двигуна" — прочерк.

— Страхувала китайський електромобіль. Автоцивілка обійшлася стільки ж, як і для бензинових машин — 816 гривень. А ось КАСКО на 25 відсотків дешевше, — каже 29-річна Катерина Добродєдова, страховий агент. — Річ у тому, що електромобілі ще жодного разу не потрапляли в аварію, їх не грабували, не викрадали. Тому вони в найменшій групі ризику.

Зараз ви читаєте новину «"На бензинове авто вже не перейду. Дуже дорого"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Голосів: 35413
Голосування Які умови миру і зупинення війни для вас прийнятні
  • Відмова від Донбасу, але вивід військ РФ з усіх інших територій
  • Замороження питання Криму на 10-15 років
  • Відмова від Криму і Донбасу за умови надання гарантій безпеки від Заходу щодо всіх інших територій
  • Зупинка війни по нинішній лінії фронту
  • Лише повне відведення військ РФ до кордонів 1991-го
  • Ваш варіант
Переглянути