Ексклюзиви
вівторок, 08 вересня 2015 05:55

"Із травня витратив на ремонт дев'ять тисяч гривень"

Автор: Підготував Володимир МУКАН
 

— Я мало не щомісяця їжджу на станцію техобслуговування, постійно щось виходить із ладу. Лишаю механікам щонайменше 500 гри­вень, — розповідає киянин 27-річний Вадим Віленський. У травні купив на авторинку 6-річну "Шкоду Суперб" за 310 тис. грн.

— У серпні їду з гори по Козацькій, збираюся оминути вибоїну, а кермо заклинило. Добре, що швидкість була невеликою. Зламався гідропідсилювач. До того міняв гальмівні шланги, бо потекла рідина. Ще раніше ремонтував компресор кондиціонера. Майже всі проблеми автомобіля пов'язані з електронікою й ходовою частиною. Із травня витратив на ремонт дев'ять тисяч гривень. Знайомий механік сказав, що цією "Шкодою" асфальтом майже не їздили. Авто кілька разів залітало в кювет, але не перекидалося. Машину часто перевантажували, їздили ямами, лісовими дорогами. Кузов місцями перекосився. Тому шини почали стиратися нерівномірно, витрата пального зросла на 20–30 відсотків. Електроніку машини кілька разів ремонтували після короткого замикання. На табло завжди висвічуються якісь помилки. З кузовом вже нічого не зробиш. А ремонт електроніки обійдеться ще в п'ять тисяч гривень.

Перед покупкою потриманого автомобіля його варто показати на СТО або брати з собою досвідченого майстра, радить перекупник Сергій Маковійчук, 46 років. Працює на авторинку біля Столичного шосе в Києві. Раніше лагодив автомобілі.

— Людина, яка не ремонтує машини, не може побачити всі дефекти. Спочатку варто уважно обдивитися авто. Якщо до нього недбало ставився гос­подар, то пороги будуть подряпані, двигун брудний, боковини — в дрібних, ледь помітних вм'ятинах. Автомобіль після недбалого господаря небезпечний тим, що одночасно ламаються декілька вузлів. Бачив недавно "Мазду-3". Зовні ніби нічого, але якщо придивитися, все видає недбалого господаря — покоцані диски через заїзди на бордюри, оббиті торці дверей, що починають іржавіти, слабка тяга двигуна. Таке буває через неякісний бензин або встановлені дешеві свічки. В автомобілі, якому три-пять років, потрібно перебирати всю ходову частину. Аби перевірити гальма, достатньо натиснути на педаль. Якщо вона трохи провалюється, система розгерметизована. Амортизатори перевіряють, натискаючи на крила машини зверху. Відпускаєш — крило має повернутися на свій рівень. Гойдається — один з амортизаторів несправний. Перевіряють, чи міняли вікна — у всіх має бути однаковий номер. Якщо не збігається на бічних, не страшно. Можливо, скло вибив грабіжник. Якщо проблеми з лобовим — варто уважно обдивитися його. Коли замінили на дешеве китайське, воно може тріснути. Часто власники накручують пробіг автомобіля у менший бік, щоб вигідніше продати. Стару машину видають дрібні деталі. Наприклад, стерті гумові накладки на педалях, витерте кермо, водійське сидіння трохи просіло, відбивачі світла фар потьмяніли. Якщо машина має пробіг до 30 тисяч кілометрів, цього не побачите.

У великих містах на авторинках продають багато машин після аварій. Такі швидко іржавіють. У них порушена геометрія кузова, тому деталі зношуються нерівномірно. Стан кузова перевіряють, відійшовши на три-чотири метри від авто. На боковини дивляться під кутом 20 градусів. Так помітно, чи відрізняється відтінок фарби, чи є вм'ятини або сліди їх усунення. Інколи помітні кілька подряпин одна над іншою. Часто це ознака того, що тріснула фарба. Туди потрапляє волога й утворюється іржа. Ремонт такої ділянки коштує від 1200 гривень. Підозрілі деталі перевіряють магнітом, замотаним у ганчірку. Якщо все нормально, магніт пристає. Якщо ні, — деталь ремонтували, шпаклювали. А до шпаклівки магніт не чіпляється. З часом на проблемному місці може тріснути фарба.

У салоні пахне цвіллю

— Автомобілі, що були під водою, ззовні виглядають добре. В них не поведений кузов, мало дефектів, колір не вигорілий. Але така машина швидко гниє, у ній глючить електроніка. Зазвичай про "утоплеників" на ринку кажуть: машина не їздила нашими дорогами, пригнана з-за кордону. Власники охоче торгуються, — говорить перекупник Сергій Маковійчук.

— Продають їх без заводської магнітоли й динаміків. Вони через воду виходять із ладу найшвидше. Магнітоли горять, а динаміки розмокають. Кріплення сидінь до підлоги іржаве. Особливо швидко іржа з'являється у японських машинах. Ні в "Маздах", ні в "Тойотах" кріплення не фарбують, аби зекономити фарбу. У салоні підтопленої машини пахне цвіллю. Запах маскують ароматичними освіжувачами повітря. У таких авто з перебоями працює електроніка — ­можуть не одразу вмикатися двірники, поворотники або протитуманки.

Зараз ви читаєте новину «"Із травня витратив на ремонт дев'ять тисяч гривень"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Голосів: 35413
Голосування Які умови миру і зупинення війни для вас прийнятні
  • Відмова від Донбасу, але вивід військ РФ з усіх інших територій
  • Замороження питання Криму на 10-15 років
  • Відмова від Криму і Донбасу за умови надання гарантій безпеки від Заходу щодо всіх інших територій
  • Зупинка війни по нинішній лінії фронту
  • Лише повне відведення військ РФ до кордонів 1991-го
  • Ваш варіант
Переглянути