вівторок, 11 червня 2013 09:45

Влада хоче, щоб українські водії їздили на низькоякісному паливі ще два роки

Влада хоче, щоб українські водії їздили на низькоякісному паливі ще два роки
Міненерговугілля запропонувало продовжити дію в Україні стандарту палива Євро-3 до кінця 2015 року. Фото: obozrevatel.com

Міністерство вугільної промисловості та енергетики 10 червня запропонувало уряду затвердити технічний регламент "Про вимоги до автомобільних бензинів, дизельного, суднового та котельного палива".

Документ закріплює низку істотних поблажок щодо якості для продавців палива. Зокрема, документ дозволяє до кінця 2015 року продавати паливо, відповідне стандарту Євро-3, і до 31 грудня 2017 - паливо марки Євро-4, пише "Комерсант-Україна" у публікації "Бензину не горить".

У країнах Євросоюзу таке низькоякісне паливо вже заборонене. Документ не регламентує термін введення в Україні стандарту Євро-5. А для держрезерву можна буде закуповувати паливо гірше Євро-3.

Стандарти Євро-4 і Євро-5 повинні були набути чинності ще в липні 2012 року. Три з шести українських НПЗ - Кременчуцький, Лисичанський і Одеський - вже провели необхідну модернізацію, щоб відповідати цим вимогам. Бензин такої якості імпортується з Литви, Болгарії, Румунії та Білорусі (продається в мережах "Окко", WOG, ТНК-ВР, "Лукойл" та інших). Раніше Кабмін за ініціативою Міненерговугілля вже продовжував використання старих стандартів до 1 липня 2013 року.

Член наглядової ради НАК "Нафтогаз України" Костянтин Бородін зазначає, що чергове перенесення набуття чинності більш високих стандартів необхідне для того, щоб не закривати державний Шебелинський газопереробний завод, на модернізацію якого у "Нафтогазу" немає коштів. Зараз завод переробляє близько 650 тис. тонн сировини на рік. Отримані на підприємстві нафтопродукти використовуються на бурових станціях, направляються в держрезерв і в незначному обсязі продаються на оптовому ринку.

Крім цього, паливо стандарту Євро-3, за даними Міненерговугілля, виробляється і на Дрогобицькому та Надвірнянському НПЗ, що належать групі "Приват", оскільки власники так і не змогли їх модернізувати, а також імпортується з Росії.

Чергова ініціатива Міненерго суперечить оголошеному урядом курсом на поліпшення якості нафтопродуктів на ринку. Раніше прем'єр-міністр Микола Азаров доручив першому віце-прем'єру Сергію Арбузову та міністру доходів і зборів Олександру Клименку забезпечити належний контроль якості імпортних нафтопродуктів.

Зараз ви читаєте новину «Влада хоче, щоб українські водії їздили на низькоякісному паливі ще два роки». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

3

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 16965
Голосування Як карати п’яних водіїв?
  • Збільшити штраф до 40 тис. грн
  • На рік відправляти на виправні роботи
  • Забирати довічно водійське посвідчення
  • Відновити смертну кару
  • Не карати
  • Читати лекцію про шкоду алкоголю
Переглянути